۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

تجربه کنکور

سلام
خیلی از دوستان سعی میکنند برای کنکور درس بخونن، اما احتمالا ادمهای تنبل زیادی هستند که موفق نمیشوند. اونها برنامه ای برای خودشون میچینند و تصمیماتی میگیرند که خیلی وقتها بهش عمل نمیکنند. امیدواری به روزهای پیش رو شما رو تنبل میکنه. بعلاوه فراموشکاری نسبت به وقتهایی که از دست رفته شما رو حساس نمیکنه.
من یه تجربه برای افزایش انگیزه و دوری از تنبلی و عدم امیدواری کاذب به اینده دارم. من یه برنامه ایده ال برای نفر اول شدن کنکور نوشتم و اون رو به دیوار اطاقم زدم. برنامه ریزیم جوری بود که هر تاریخی یه خونه توی جدول داشت. بعد هر شب خونه اون تاریخ رو به اندازه ای که بهش عمل کردم، سیاه میکردم. با این کار روزهایی که سیاهی کمی داشت جلوی چشمم بود. روزهای تنبلی من باعث انگیزه و شرمساری و در نتیجه تلاش بیشتر من بود. بعلاوه میدیدم که واقعیت درس خواندن من چیه و میدونستم با این روند در اخر چقدر به ایده الم عمل کردم.
یه لینک از پادکستی راجب دلایل و جلوگیری از تنبلی هم براتون میذارم. محشره، حتما گوش بدید.(این واسه همه خوبه. چه کنکوری، چه غیر کنکوری)
این روش برای من عالی بود. امیدوارم به درد شما هم بخوره.
شما چه تجربه عالیی دارید؟
میتونید توی نظرات در اختیار دوستان بگذارید.

۲ نظر:

  1. به عنوان یه تنبل درجه یک به جز احساس شرمساری هیچی برای گفتن ندارم!!! یکی از رموز موفقیت من در تنبلی این بود که می گفتم من هر جا باشم می تونم قابلیتهام رو نشون بدم!! البته من نشون دادم ظرفیت بالاتری دارم ولی از نظر همه مهم دانشگاهیه که مدرک ازش گرفتی!!
    در مورد پست قبلی یه کاری که دولت بهش افتخار میکرد تعداد پروژه های انجام شده اش بود، مثلا تو شهر ما رنگ کردن جداول!!!! یکی از طرحهایی بود که دولت مهرورز انجام داده بود

    پاسخحذف
  2. سلام
    قضیه ترس نیست، حرفایی که همه میزنن، فقط آدم احتیاج داره با یکی ( ببخشید خیلی بیشتر از یکی) درموردش صحبت کنه، تو این شهر قوزمیت ما (نجف آباد) که خیر سرش شهر منتظری هم هست، هیج خبری نیست، خبرا همون تهرانه، از اصفهان هم بیشتر تو نت خبری به دست میارم، وگرنه من یه دوست اصفهانی داشتم میگفت اگه به میرحسین رای بدید به خون شهدا خیانت کردید!!!! اونوقت من برم به این بگم چه خبر از اعتراضات اصفهانی ها؟، خونم حلال میشه کلا
    همین جوری دوست دارم با کسایی که بیشتر درگیر هستن حرف بزنم، نظریه بگم، نظریه بشنوم و ...
    این آقاهه ما که افتاده تو خط لاو، بیرونم نمیاد!!!

    پاسخحذف